Digitöötubade ajakava

Digitöötoad, millele registreerumine on alanud, on lehel kuvatud allajoonituna ehk lingina. Registreerumiseks klõpsa huvi pakkuva töötoa nimel. Avanenud lehel täida registreerumisankeet ning saadki jääda veebiseminari kuupäeva ootama :). Meeldetuletused, et oled seminarile registreerunud, saabuvad e-postiaadressil, mille ankeeti sisestasid, ka päev ja tund enne veebiseminari algust. Meeldetuletuskirjades on viited ka seminarimaterjalidele, kui koolitaja neid osalejatega jagada on soovinud.

  • Sulle on nii registreerumisel kui GoToTraining seminarikeskkonna kasutamisel abiks ka veebiseminaril osaleja meelespea.
  • Kui Sul on huvi saada vabaühenduste digitubadega seoses infot operatiivsemalt ehk otse oma e-postiaadressile, kuid Sa ei ole seni liitunud digi@heakodanik.ee listiga, saad anda huvist (lisades kirja oma nime, organisatsiooni) märku aadressil liia@heakodanik.ee

Registreerumine digitöötubadesse:

  • N 23.11.2017 kell 16.00-17.00 Nutikas foto- ja videotöötlus
    Veebiseminari I osas vaatame, kuidas saame elementaarset pilditöötlust teha juba nutiseadmes, sest enamus pilte tehakse tänapäeval nutitelefoniga. Põhjalikult uurime pilditöötlusprogrammi Pixlr, mis on lihtne, tasuta ja suunatud tavakasutajale. Pilditöötluse puhul on olulised parameetrid värvid, heledus/tumedus, kontrast, lisaks kadreerimine ehk kroppimine ja suuruse muutmine (kvaliteet, mis on vajalik välja trükkimiseks ja veebi üles panemiseks). Põgusalt vaatame ka seda, kuidas telefonist pildid arvutisse saada ning kuidas otsida ja kasutada pildipankade pilte.
    Veebiseminari II osas räägime videotöötlusest: kuidas saada videod kaamerast või telefonist arvutisse, kuidas teha videotöötlust vabavaralise programmi OpenShot abil. Videotöötluse puhul proovime video lõikamist, tiitrite lisamist, üleminekuefektide kasutamist, piltide ja heli lisamist, paar visuaalset efekti ning valmis video publitseerimist. Kui jääb aega, siis uurime, kuidas saame oma video YouTube’i üles laadida ja millised võimalused on seal video jagamiseks ja töötlemiseks.
    Enne veebiseminari võiks osalejatel olla arvutisse installeeritud programm OpenShot ja soovi korral ka allalaetav versioon programmist Pixlr (olemas ka veebipõhisena, kuid nõuab FlasPlayer’it, ja nutiseadmete äppidena). Lisaks võiks nutiseadmes olla mõni kollaaži tegemise äpp (nt Pic Collage – lihtne ja ilma konto loomiseta) või Adobe Spark Post või Spark Video (nõuab konto loomist ja saab kasutada ka arvutis), siis saame nutitelefonides olevatest piltidest luua huvitavaid kollaaže, kaarte jm põnevaid visuaalseid sõnumeid.

    • Koolitaja Veronika Rogalevitš: Olen Tallinna Ülikooli haridustehnoloog ja sisekoolitaja. Igapäevatööna nõustan ja koolitan õppejõude digivahendite kasutamisel õppeprotsessis. Lisaks viin läbi mitmeid haridustehnoloogia alaseid koolitusi HITSA katuse all ja tellimise alusel (nii era- kui avalikus sektoris).
  •   N 30.11.2017 kell 15.00-16.30 Kuidas juhtida ennast ja oma meeskonda? Kuidas olla osav projektijuht? Enda ja oma meeskonna tegevuste korrastamine.
    Töötoas räägime järgmistest rakendustest: Google Calendar ja Tasks, tegevuste planeerija Todoist.com  tegevuste planeerija Any.do, kohtumisete kokkuleppimist lihtsustav Doodle.com, ajakulu monitooringu vahend Toggl.com, projektijuhtimisvara Trello.com, projektijuhtimisvara Asana.com

    • Koolitaja: Kristjan Otsmannkes tutvustab nutikate e-lahenduste veebiseminaril erinevaid töövahendeid, mis lihtsustavad enda ja oma meeskonna tegevuste korraldamist ning omavahelist suhtlust. Seminaridel tutvustame ja vaatame lühidalt erinevaid vahendeid, mille seast saab osaleja vastavalt enda ja tiimi vajadustele teha sobiva valiku
  • N 11.01.2018 kell 15.30-17.00 Taustamaterjalide talletamise ja jagamise ning ühismõtlemise töövahendid.
    Töötoas räägime järgmistest rakendustest:   Ühistöö vahend Google Drive + Docs, Sheet jt töövahendid, Ühistöö vahend Dropbox Paper, Märkmevara Google Keep, Märkmevara Microsoft OneNote, Märkmevara SimpleNote, Mõttekaardivara Mindmeister, Mõttekaardivara MindMup, Mõttekaardivara Bubbl.us,  Valgetahvel AWW, Plokkskeemi looja Draw.io.

    • Koolitaja: Kristjan Otsmann
  • K 13.12.2017  kell 14.00-16.00 Digilahendused tõhusamaks kommunikatsiooniks, sh sotsiaalmeediaturunduseks
    Kommunikatsioonifookusega töötoas uurime persoonibrändi ja kommunikatsioonijuhtimise konsultandi Liisi Toomi juhendamisel, miks ja mil viisil peab vabaühendus tänapäeval oma tegevustega nähtaval olema ning kas kõik see, mis infona me ümber, on ikka autentne ja usaldusväärne. Kiikame kodulehe, selle olemuse ja veebiliikluse analüütika telgitagustesse. Saame teada, kuidas oma sündmustest alternatiivina rääkida ka näiteks ajaveebi ehk blogi vormis. Loomulikult uudistame erinevaid sotsiaalturunduse kanaleid (Facebook, Twitter, Printerest, Instagram, Snapchat, Hootsuite jne), aga samas mõtiskleme ka, mis peab organisatsioonis paigas olema enne, kui sotsiaalmeedia kasutusele võtame. NB: süvitsi ehk tehniliselt kodulehe teemasse seekord veel ei lähe!

    • Koolitaja: Liisi Toom
  • N 1.02.2018 12.30-14.00 Kuidas vabaühendused e-lahenduste abil poliitikakujundamises ja seadusloomes saavad kaasa rääkida?
    Töötoas tutvustatakse erinevaid lahendusi ja platvorme e-osalemiseks ja poliitikaloomes kaasa rääkimiseks. Räägime osalusvõimalustest nii riiklikul kui kohalikul tasandil. Lähemalt tutvutakse järgmiste portaalidega: Rahvaalgatusveeb (www.rahvaalgatus.ee – arutelude pidamise ja ettepanekute koostamise platvorm, mille kaudu saab Riigikogule kollektiivseid pöördumisi esitada), Petitsioon.ee (www.petitsioon.ee – keskkond, mis võimaldab koguda allkirju erinevate aktsioonide toetamiseks, viia läbi arvamushääletusi või koguda lubadusi ühisteks tegudeks), Volis.ee (www.volis.ee – platvorm, mis võimaldab kaasata kohalikku elanikkonda omavalitsuse otsustusprotsessidesse ja osutada elanikele suunatud avalikke e-teenuseid), kaasava eelarve protsess ja sellesse panustamine oma omavalitsuses, eelnõude infosüsteem jms. Citizen OS (www.citizenos.com) – platvorm võimaldab koos luua ja allkirjastada dokumente ning arutleda ja argumenteerida kogukonnas olulistel teemadel

    • Koolitaja: Maarja-Leena Saar jt
  • N 15.02.2018  15.00-17.00 Millised digilahendused on abiks info koondamisel, küsitluste läbi viimisel ja ürituste korraldamisel?
    Vabaühendused korraldavad mitmeid sündmusi, kus on vaja osalejad saada järgima, liituma, registreerima ja neid pärast ka sündmusel vastu võtma. Nii registreerimiseks kui enne sündmust kommunikatsiooniks, sündmusel registreerimise lihtsamaks tegemiseks ja peale sündmust tagasiside saamiseks on mitmeid tööriistu. Samuti elementaarsed osalejate kaasamise turundusvõtted. Kuidas efektiivselt registreerida, korraldada infovahetust ja hoida osalejad motiveeritud ning kursis sinu sündmusega, sellest Liisi Toom töötoas räägibki. Digitoa II pooles vaatame, millised platvormid on vabaühendusele kasulikud üheskoos millegi olulise ära tegemiseks. Õpime, millised võimalused on kogukonnalt info koondamiseks ning Teeme Ära Maailmakoristuse IT lahenduste projektijuht ja üle-Eestilise kaardirakenduse kuhuviia.ee eestvedaja tutvustab operatiivset infot jagavaid veebi- ja mobiilirakendusi.

    • Koolitajad: Liisi Toom ja Kristiina Kerge

Peagi avatud registreerumine ka:

  • N 4.01.2018 kell 14.00-17.30 Rahastuse leidmine ja annetuste kogumine. Eelarved ja finantshaldus vabaühendustele
    • Koolitajad: Uve Poom ja Jaan Urb
  • N 25.01.2018 14.30-17.00 Millised rakendused aitavad vabaühenduste rahaasju paremini korraldada?
    • Koolitajad: Uve Poom ja Jaan Urb

NB: Märgi kalendrisse varuks ka 01.03 pärastlõuna, sest võimalusel korraldame veel ühe digitöötoa

Veebiseminarid toimuvad eesti keeles. Õppimishuvilised, kellele koolitusaeg kuidagi ei klapi, saavad mõni nädal pärast veebiseminari toimumist digitöötubade salvestusi kiigates iseseisvalt uusi rakendusi uudistada.

 Digitöötubasid on septembist 2017-veebruarini 2018 plaanis korraldada erinevatel teemadel vähemalt 10 ning soovi korral võibki huviline osaleda  reaalajas kõigil neil veebiseminaridel. Kui on vähemalt 20 huvilist, on võimalik koolitusi vähemalt osadel teemadel läbi viia ka vene keeles.

Digitöötubade läbiviimisel on EMSLi partneriks Addenda OÜ. Veebiseminarid toimuvad GoToTraining veebikeskkonnas. Lisainfo ja küsimused: liia@heakodanik.ee 

TOIMUNUD:

(NB Salvestuse lisame kodulehele orienteeruvalt nädal pärast reaalajas digitöötoa toimumist. Salvestuste vaatamiseks vajad parooli, mis igal töötoal on unikaalne. Parooli saad küsida, saates nime ja viite oma organisatsioonile aadressil liia@heakodanik.ee (andmeid kasutame vaid üldistatult, projekti aruandes, et anda ülevaade projekti ulatusest ja mõjust).

IV digituba: Kuidas korraldada vabaühenduses dokumendihaldust.

Koolitaja: Urmas Heinaste

Salvestus peagi lisandumas!

9.11.2017 töötoa raames näitasime erinevaid võimalusi dokumentide hoiustamiseks, arhiveerimiseks ja jagamiseks meeskonnasiseselt. Rääkisime turvalisusest dokumentide hoidmisel ja jagamisel ning olulisemate dokumentide krüpteerimise võimalustest. Vaatasime üle, milliseid tasuta võimalusi pakub dokumentide hoiustamiseks ja jagamiseks Google Drive, Dropbox, Time Capsule või erinevad muud teenused. Arutasime dokumentide nn pilves hoidmise ja kasutamise plusse ja miinuseid ning mõtleme, millisele infole peaks millistel ühenduse liikmetel olema ligipääs ja mida peab ühendus konfidentsiaalseks ning kuidas on konfidentsiaalsed andmed võimalikult kaitstud.​ Seminaril aktiivseks osalemiseks on abi, kui olemas on g-maili konto.

III digituba: Kuidas parandada digilahendusi kasutades esitlusoskusi?

Koolitaja: Siret Lahemaa
Vaatan salvestust

12.10.2017 töötoas võtsime fookusesse selle, millised lahendused aitavad parandada esitlusoskusi ning olla oma kõnes ja ettekannetes veenvamad. Õppisime, kuidas luua oma esitlustele väga lihtsate vahenditega GoogleEsitlused (Google Slides) ja Prezi. Uurisime, kuidas luua helindatud esitlust Knovio keskkonnas. Katsetasime erinevaid võimalusi ettekande tegemisel kuulajate kaasamiseks väikeste küsitluste kaudu (nt Mentimeeter, worksup jne).  

Koolitaja Siret LahemaaOlen Hiiumaal, väikses Lauka koolis õpetaja. IT koolitajana tegutsen alates aastast 2006, kui minust sai Tiigrihüppe SA Hiiumaa koolitaja. Suur huvi viis end täiendama Tallinna Ülikoooli haridustehnoloogia magistriõppesse. Lisaks oma igapäevatööle koolis ja e-kursuste juhendamisele HITSA koolitustel meeldib mulle pildistada ja käsitööd teha.

II digituba: Kuidas kaitsta end kübermaailmas?

Koolitaja: Doris Matteus

Vaatan salvestust

05.10.2017 Töötoa raames rääkisime sellest, kas ja kuidas peab vabaühendus end kübermaailma ohtude eest kaitsma. Käsitlesime erinevaid võimalusi, kuidas internetti ohutult kasutada, kuidas end viiruste eest kaitsta, kuidas infot turvaliselt edastada ning mida teha, et ootamatused jalust maha ei lööks.

I digituba: Millised e-võimalused on vabaühendustel riigiga suhtlemiseks?

Koolitaja: Doris Matteus

Vaatan salvestust

21.09.17 töötoa raames vaatasimee ringi portaalis www.rik.ee, tutvusime e-maksuametiga ja uurisime lähemalt e-riigihangete keskkonda. Vaatasime, kuidas vajalikku infot kiiresti üles leida, ning rääkisime läbi levinumad küsimused, mis erinevate keskkondade kasutamisel tekivad. 

Koolitaja Doris Matteus:  Esimese MTÜ asutasin aastal 2004, sellest ajast olen ühes või teises rollis – asutaja, juhatuse liikme või lihtsalt nõuandjana – mõne vabaühendusega seotud olnud. Muuhulgas on üks minu ülesanne alati olnud paberimajanduse korrashoidmine, kuna näen bürokraatiat väljakutsena, mitte ainult segava faktorina. Ka igapäevatöös infoturbefirma partneri ja juhina ei pääse ma riigiga suhtlemisest kuhugi – olen nii riigihangete registri, Äriregistri Ettevõtjaportaali kui e-maksuameti tihe kasutaja ning jagan heal meelel oma kogemusi. Olen lõpetanud Tallinna Tehnikaülikooli majandusteaduskonna, veel on lõpetamata magistriõpingud samas koolis äriinfotehnoloogia erialal. Olen töötanud nii riigiasutustes kui erasektoris, täna olen ettevõtja – nõustame ja auditeerime ettevõtteid infoturbe valdkonna