Muljeid osalenuilt
Ülevaade osalejate tagasisidelehtedest – kiitust, kriitikat, õpetusi ja nõuandeid.
Kevadkooli juures kõige väärtuslikumaks peeti:
- enese proovilepanekut; eneseanalüüsivõimalust, mida iga päev pole aega teha
- simulatsioon oli väga tore
- teema täpset ajastust (isiklikult minule, sest hetkel on suur vajadus läbirääkimiste teabe ja praktika järele)
- lahedad inimesed
- kogemuste vahetamine
- teooria, praktika ja viimase analüüs oli väga põhjalik ja hariv
- koos oli erineva taustaga inimesi ja arvamusi ning palju uusi nägusid ka
- juurdesaadud kogemusi
- praktiline kogemus ja sellele eelnenud teooria
- väga head rõhuasetused
- head lektorid
- hea võimalus kuulda ja kogeda seda, mis on oluline tähele panna nii läbirääkimistel, suheldes laiemalt kui koostööd korraldades
- kaasatud on nii vabaühendused kui ametnikud
- leiti nii paljude erinevate ühenduste/inimeste jaoks ühine teema
- simulatsioon oli väga hästi välja töötatud ja mõjus väga elavalt ja efektiivselt, väga head läbiviijad
- äärmiselt mõnusa atmosfääriga üritus
- õppimine enda ja teiste kogemustest simulatsiooni käigus
- eesmärkide eest võitlemise oskus
- väga hea toit ja korraldus
- tarkade klubi erinevatest läbirääkimistest kogemuse rakendamine
- väga vajalik teemavalik ja huvitav ning õpetlik simulatsioon
- omavahelist suhtlemist, palju positiivset energiat; naljakas oli, päriselt; positiivses mõttes
- koolituspäeva lõpul pole kohanud nii paljusid naeratavaid inimesi
Kui midagi teisiti, siis:
- sissejuhatus oleks võinud olla lühem
- tutvumiseks võib-olla rohkem aega
- paneeldiskussiooni kohta: liiga pealiskaudne; meeldis väga TÜ õppejõu Arno esinemine, paneel struktuursem
-
Simulatsiooni kohta:
- oleks võinud olla põhjalikum
- vabatahtlikult lasta gruppe valida
- rohkem infot küla kohta (jooniste ja kaardiga)
- reeglid veel rohkem paika
- videosalvestus – et oleks võimalik õppida ka teiste rühmade tööst
- mängureeglite veidi tõhusam selgitus
- punktitabel oli tegelikult sisuline hinnang
- kohustuslik esindajate vahetamine läbirääkimistel, see annab rohkematele kogemuse
- simulatsioonil oli lihvimata nurki
- kell oleks võinud olla kogu aeg kõigile nähtaval
- kokkuvõttes oleks tahtnud kuulda sisukamaid ja konkreetsemaid ettepanekuid, mida kerkinud probleemidega ette võtta
- aega praktikaks veidi rohkem
- natuke rohkem kirjalikku materjali
- süüa oli liiga palju
- peokoht võiks olla samas
- toitu võinuks vähem olla 🙂
- ruum soojem
Mõtteid-ideed, kuidas osalejad saavad rakendada kevadkoolis omandatut kaasamisprotsessis:
- kui liiga jäigalt eesmärgist kinni hoida, ei saavuta mitte midagi; veidi järele andes võib midagigi saavutada
- ettevalmistatud eesmärgid võiksid olla ka kirjalikult sõnastatud, sest tihti läbirääkimiste laua taga olulised argumendid ununeva
- mõisted ja definitsioonid tuleb lahti mõtestada, et kõik üheselt aru saaks
- püüa mõista ja aru saada oma partnerist tema vaatenurgast, et kommunikatsiooni parandada
- toetuda rohkem faktidele kõiksugustes läbirääkimistes
- ettevalmistus on oluline, alati!
- kuula ja argumenteeri ausalt
- otsuste tegemise järjekord oluline
- enne oma eesmärkide seadmist tea teiste huvisid ja oma "kaarte"
- ära mine emotsionaalseks
- enam kuulata, peegeldada ning tühjade argumentide täiteks püüda uusi lahendusi välja pakkuda
- võtta kaasamiseks aega
- sain praktilisi läbirääkimiste nippe (peegeldamine, ümbersõnastamine)
- leia ühishuvid ja alusta nendest
- edastan oma tähelepanekud kaastöötajatele; juhatusega hakkame edaspidi neid rakendama
- igal koosolekul on hetk läbirääkimisteks, kokkulepeteks ja otsusteks
- valmistada läbirääkimised maksimaalselt ette (sõltuvalt muidugi olukorrast)
- alternatiivstsenaariumite läbimõtlemine enne partnerkohtumisi/läbirääkimisi
- keskendu sellele, mida teine inime ütleb ja mida ta tegelikult mõtleb (ära jää kinni lihtsalt sõnadesse)
- räägi kohe huvid selgeks (mis keda huvitab)
- suhtlus partneritega – nende vajaduste mõistmine
- oskus kuulata ja arvestada teiste osapooltega
- oi nii palju ideid tekkis …
- kirjuta oma eesmärk vajadusel üles ja vaata seda vajadusel – siis ei ole lõpplahendus eesmärgist kaugel
- märksõnad: peegeldamine, tagasiside, läbirääkijate tööjaotus (üks on tules, teine jälgib plaani)
- teen tugevamat kodutööd, et oma konkreetsete teadmistega partnerit heas mõttes üllatada ja mitte nii väga näha vastast, vaid partnerit
Teod, mida osalejad kavatsevad kevadkooli mõjul ette võtta:
- rohkem küsida ja kuulata
- taganemisvariante võiks olla rohkem kui üks
- püüan "vana kaardiväe" vaateid tasapisi ja valutult muuta; püüan väiksemaks teha ametisisest ringkaitset, mis takistab ladusat igapäevatööd ja infovahetust
- igapäevased nõupidamised peavad saama konstruktiivsemaks ja vähem emotsionaalsemaks
- kuulan ja eesmärgistan selgelt
- teadvustan enam otsuste mõju
- ettevalmistusteks rohkem aega võtta
- ettevalmistusprotsess on väga oluline diskussiooni läbiviimisel
- ennast enam jälgida, et rääkiimse kõrval ei ununeks kuulamine ja küsimine
- osalen läbirääkimistel alati kindla eesmärgiga, ei lase emotsioonidel esiplaanile tulla, oman plaani B
- läbirääkimiste kolmeastmeline protsess
- teadvustan, et olen palju sagedamini läbirääkimiste olukorras
- olla parem läbirääkija, kompromissialtim ja toetavam
- probleeme rohkem kollektiivselt lahendada
- parandada protokollimist koosolekutel
- teen oma organisatsiooni juhatusele memo ja liikmetele miniülevaate tänase sisust
- kavatsen olla suhtlemisel julgem (selge väljendusega, mis on minu soov ja ootus ning seejärel avatus kuulata teise argumente ja soove)
- kuulata, peegeldada, vähem "emotsioonitseda"
- ilmselt võiks kasutada sellist simulatsiooni oma külaelanike kaasamisel
- faktid ja argumendid paberile + eeltööd rohkem
- planeerin ja mõtlen oma strateegia, huvid, piirid läbi enne läbirääkimisi
- tõsisemalt suhtuda ka kodutöösse selgitamaks ühiseesmärke
- mõelda põhjalikumalt läbirääkimiste prioriteetidele
- kuulamine–>väljendamine–>arusaamine
- jagada saadud teadmisi, võimalusel ka kogemusi
- räägin juhatajaga meie oma organisatsiooni esindus- ja kaasamispõhimõtetest
Kevadkooli juures kõige väärtuslikumaks peeti:
- enese proovilepanekut; eneseanalüüsivõimalust, mida iga päev pole aega teha
- simulatsioon oli väga tore
- teema täpset ajastust (isiklikult minule, sest hetkel on suur vajadus läbirääkimiste teabe ja praktika järele)
- lahedad inimesed
- kogemuste vahetamine
- teooria, praktika ja viimase analüüs oli väga põhjalik ja hariv
- koos oli erineva taustaga inimesi ja arvamusi ning palju uusi nägusid ka
- juurdesaadud kogemusi
- praktiline kogemus ja sellele eelnenud teooria
- väga head rõhuasetused
- head lektorid
- hea võimalus kuulda ja kogeda seda, mis on oluline tähele panna nii läbirääkimistel, suheldes laiemalt kui koostööd korraldades
- kaasatud on nii vabaühendused kui ametnikud
- leiti nii paljude erinevate ühenduste/inimeste jaoks ühine teema
- simulatsioon oli väga hästi välja töötatud ja mõjus väga elavalt ja efektiivselt, väga head läbiviijad
- äärmiselt mõnusa atmosfääriga üritus
- õppimine enda ja teiste kogemustest simulatsiooni käigus
- eesmärkide eest võitlemise oskus
- väga hea toit ja korraldus
- tarkade klubi erinevatest läbirääkimistest kogemuse rakendamine
- väga vajalik teemavalik ja huvitav ning õpetlik simulatsioon
- omavahelist suhtlemist, palju positiivset energiat; naljakas oli, päriselt; positiivses mõttes
- koolituspäeva lõpul pole kohanud nii paljusid naeratavaid inimesi
Kui midagi teisiti, siis:
- sissejuhatus oleks võinud olla lühem
- tutvumiseks võib-olla rohkem aega
- paneeldiskussiooni kohta: liiga pealiskaudne; meeldis väga TÜ õppejõu Arno esinemine, paneel struktuursem
-
Simulatsiooni kohta:
- oleks võinud olla põhjalikum
- vabatahtlikult lasta gruppe valida
- rohkem infot küla kohta (jooniste ja kaardiga)
- reeglid veel rohkem paika
- videosalvestus – et oleks võimalik õppida ka teiste rühmade tööst
- mängureeglite veidi tõhusam selgitus
- punktitabel oli tegelikult sisuline hinnang
- kohustuslik esindajate vahetamine läbirääkimistel, see annab rohkematele kogemuse
- simulatsioonil oli lihvimata nurki
- kell oleks võinud olla kogu aeg kõigile nähtaval
- kokkuvõttes oleks tahtnud kuulda sisukamaid ja konkreetsemaid ettepanekuid, mida kerkinud probleemidega ette võtta
- aega praktikaks veidi rohkem
- natuke rohkem kirjalikku materjali
- süüa oli liiga palju
- peokoht võiks olla samas
- toitu võinuks vähem olla 🙂
- ruum soojem
Mõtteid-ideed, kuidas osalejad saavad rakendada kevadkoolis omandatut kaasamisprotsessis:
- kui liiga jäigalt eesmärgist kinni hoida, ei saavuta mitte midagi; veidi järele andes võib midagigi saavutada
- ettevalmistatud eesmärgid võiksid olla ka kirjalikult sõnastatud, sest tihti läbirääkimiste laua taga olulised argumendid ununeva
- mõisted ja definitsioonid tuleb lahti mõtestada, et kõik üheselt aru saaks
- püüa mõista ja aru saada oma partnerist tema vaatenurgast, et kommunikatsiooni parandada
- toetuda rohkem faktidele kõiksugustes läbirääkimistes
- ettevalmistus on oluline, alati!
- kuula ja argumenteeri ausalt
- otsuste tegemise järjekord oluline
- enne oma eesmärkide seadmist tea teiste huvisid ja oma "kaarte"
- ära mine emotsionaalseks
- enam kuulata, peegeldada ning tühjade argumentide täiteks püüda uusi lahendusi välja pakkuda
- võtta kaasamiseks aega
- sain praktilisi läbirääkimiste nippe (peegeldamine, ümbersõnastamine)
- leia ühishuvid ja alusta nendest
- edastan oma tähelepanekud kaastöötajatele; juhatusega hakkame edaspidi neid rakendama
- igal koosolekul on hetk läbirääkimisteks, kokkulepeteks ja otsusteks
- valmistada läbirääkimised maksimaalselt ette (sõltuvalt muidugi olukorrast)
- alternatiivstsenaariumite läbimõtlemine enne partnerkohtumisi/läbirääkimisi
- keskendu sellele, mida teine inime ütleb ja mida ta tegelikult mõtleb (ära jää kinni lihtsalt sõnadesse)
- räägi kohe huvid selgeks (mis keda huvitab)
- suhtlus partneritega – nende vajaduste mõistmine
- oskus kuulata ja arvestada teiste osapooltega
- oi nii palju ideid tekkis …
- kirjuta oma eesmärk vajadusel üles ja vaata seda vajadusel – siis ei ole lõpplahendus eesmärgist kaugel
- märksõnad: peegeldamine, tagasiside, läbirääkijate tööjaotus (üks on tules, teine jälgib plaani)
- teen tugevamat kodutööd, et oma konkreetsete teadmistega partnerit heas mõttes üllatada ja mitte nii väga näha vastast, vaid partnerit
Teod, mida osalejad kavatsevad kevadkooli mõjul ette võtta:
- rohkem küsida ja kuulata
- taganemisvariante võiks olla rohkem kui üks
- püüan "vana kaardiväe" vaateid tasapisi ja valutult muuta; püüan väiksemaks teha ametisisest ringkaitset, mis takistab ladusat igapäevatööd ja infovahetust
- igapäevased nõupidamised peavad saama konstruktiivsemaks ja vähem emotsionaalsemaks
- kuulan ja eesmärgistan selgelt
- teadvustan enam otsuste mõju
- ettevalmistusteks rohkem aega võtta
- ettevalmistusprotsess on väga oluline diskussiooni läbiviimisel
- ennast enam jälgida, et rääkiimse kõrval ei ununeks kuulamine ja küsimine
- osalen läbirääkimistel alati kindla eesmärgiga, ei lase emotsioonidel esiplaanile tulla, oman plaani B
- läbirääkimiste kolmeastmeline protsess
- teadvustan, et olen palju sagedamini läbirääkimiste olukorras
- olla parem läbirääkija, kompromissialtim ja toetavam
- probleeme rohkem kollektiivselt lahendada
- parandada protokollimist koosolekutel
- teen oma organisatsiooni juhatusele memo ja liikmetele miniülevaate tänase sisust
- kavatsen olla suhtlemisel julgem (selge väljendusega, mis on minu soov ja ootus ning seejärel avatus kuulata teise argumente ja soove)
- kuulata, peegeldada, vähem "emotsioonitseda"
- ilmselt võiks kasutada sellist simulatsiooni oma külaelanike kaasamisel
- faktid ja argumendid paberile + eeltööd rohkem
- planeerin ja mõtlen oma strateegia, huvid, piirid läbi enne läbirääkimisi
- tõsisemalt suhtuda ka kodutöösse selgitamaks ühiseesmärke
- mõelda põhjalikumalt läbirääkimiste prioriteetidele
- kuulamine–>väljendamine–>arusaamine
- jagada saadud teadmisi, võimalusel ka kogemusi
- räägin juhatajaga meie oma organisatsiooni esindus- ja kaasamispõhimõtetest