Muljeid osalenuilt

 

 

Ülevaade osalejate tagasisidelehtedest – kiitust, kriitikat, õpetusi ja nõuandeid.

Kevadkooli juures kõige väärtuslikumaks peeti:

  • enese proovilepanekut; eneseanalüüsivõimalust, mida iga päev pole aega teha
  • simulatsioon oli väga tore
  • teema täpset ajastust (isiklikult minule, sest hetkel on suur vajadus läbirääkimiste teabe ja praktika järele)
  • lahedad inimesed
  • kogemuste vahetamine
  • teooria, praktika ja viimase analüüs oli väga põhjalik ja hariv
  • koos oli erineva taustaga inimesi ja arvamusi ning palju uusi nägusid ka
  • juurdesaadud kogemusi
  • praktiline kogemus ja sellele eelnenud teooria
  • väga head rõhuasetused
  • head lektorid
  • hea võimalus kuulda ja kogeda seda, mis on oluline tähele panna nii läbirääkimistel, suheldes laiemalt kui koostööd korraldades
  • kaasatud on nii vabaühendused kui ametnikud
  • leiti nii paljude erinevate ühenduste/inimeste jaoks ühine teema
  • simulatsioon oli väga hästi välja töötatud ja mõjus väga elavalt ja efektiivselt, väga head läbiviijad
  • äärmiselt mõnusa atmosfääriga üritus
  • õppimine enda ja teiste kogemustest simulatsiooni käigus
  • eesmärkide eest võitlemise oskus
  • väga hea toit ja korraldus
  • tarkade klubi erinevatest läbirääkimistest kogemuse rakendamine
  • väga vajalik teemavalik ja huvitav ning õpetlik simulatsioon
  • omavahelist suhtlemist, palju positiivset energiat; naljakas oli, päriselt; positiivses mõttes
  • koolituspäeva lõpul pole kohanud nii paljusid naeratavaid inimesi

Kui midagi teisiti, siis:

  • sissejuhatus oleks võinud olla lühem
  • tutvumiseks võib-olla rohkem aega
  • paneeldiskussiooni kohta: liiga pealiskaudne; meeldis väga TÜ õppejõu Arno esinemine, paneel struktuursem
  • Simulatsiooni kohta:

    • oleks võinud olla põhjalikum
    • vabatahtlikult lasta gruppe valida
    • rohkem infot küla kohta (jooniste ja kaardiga)
    • reeglid veel rohkem paika
    • videosalvestus – et oleks võimalik õppida ka teiste rühmade tööst
    • mängureeglite veidi tõhusam selgitus
    • punktitabel oli tegelikult sisuline hinnang
    • kohustuslik esindajate vahetamine läbirääkimistel, see annab rohkematele kogemuse
    • simulatsioonil oli lihvimata nurki
    • kell oleks võinud olla kogu aeg kõigile nähtaval
  • kokkuvõttes oleks tahtnud kuulda sisukamaid ja konkreetsemaid ettepanekuid, mida kerkinud probleemidega ette võtta
  • aega praktikaks veidi rohkem
  • natuke rohkem kirjalikku materjali
  • süüa oli liiga palju
  • peokoht võiks olla samas
  • toitu võinuks vähem olla 🙂
  • ruum soojem

Mõtteid-ideed, kuidas osalejad saavad rakendada kevadkoolis omandatut kaasamisprotsessis:

  • kui liiga jäigalt eesmärgist kinni hoida, ei saavuta mitte midagi; veidi järele andes võib midagigi saavutada
  • ettevalmistatud eesmärgid võiksid olla ka kirjalikult sõnastatud, sest tihti läbirääkimiste laua taga olulised argumendid ununeva
  • mõisted ja definitsioonid tuleb lahti mõtestada, et kõik üheselt aru saaks
  • püüa mõista ja aru saada oma partnerist tema vaatenurgast, et kommunikatsiooni parandada
  • toetuda rohkem faktidele kõiksugustes läbirääkimistes
  • ettevalmistus on oluline, alati!
  • kuula ja argumenteeri ausalt
  • otsuste tegemise järjekord oluline
  • enne oma eesmärkide seadmist tea teiste huvisid ja oma "kaarte"
  • ära mine emotsionaalseks
  • enam kuulata, peegeldada ning tühjade argumentide täiteks püüda uusi lahendusi välja pakkuda
  • võtta kaasamiseks aega
  • sain praktilisi läbirääkimiste nippe (peegeldamine, ümbersõnastamine)
  • leia ühishuvid ja alusta nendest
  • edastan oma tähelepanekud kaastöötajatele; juhatusega hakkame edaspidi neid rakendama
  • igal koosolekul on hetk läbirääkimisteks, kokkulepeteks ja otsusteks
  • valmistada läbirääkimised maksimaalselt ette (sõltuvalt muidugi olukorrast)
  • alternatiivstsenaariumite läbimõtlemine enne partnerkohtumisi/läbirääkimisi
  • keskendu sellele, mida teine inime ütleb ja mida ta tegelikult mõtleb (ära jää kinni lihtsalt sõnadesse)
  • räägi kohe huvid selgeks (mis keda huvitab)
  • suhtlus partneritega – nende vajaduste mõistmine
  • oskus kuulata ja arvestada teiste osapooltega
  • oi nii palju ideid tekkis …
  • kirjuta oma eesmärk vajadusel üles ja vaata seda vajadusel – siis ei ole lõpplahendus eesmärgist kaugel
  • märksõnad: peegeldamine, tagasiside, läbirääkijate tööjaotus (üks on tules, teine jälgib plaani)
  • teen tugevamat kodutööd, et oma konkreetsete teadmistega partnerit heas mõttes üllatada ja mitte nii väga näha vastast, vaid partnerit

Teod, mida osalejad kavatsevad kevadkooli mõjul ette võtta:

  • rohkem küsida ja kuulata
  • taganemisvariante võiks olla rohkem kui üks
  • püüan "vana kaardiväe" vaateid tasapisi ja valutult muuta; püüan väiksemaks teha ametisisest ringkaitset, mis takistab ladusat igapäevatööd ja infovahetust
  • igapäevased nõupidamised peavad saama konstruktiivsemaks ja vähem emotsionaalsemaks
  • kuulan ja eesmärgistan selgelt
  • teadvustan enam otsuste mõju
  • ettevalmistusteks rohkem aega võtta
  • ettevalmistusprotsess on väga oluline diskussiooni läbiviimisel
  • ennast enam jälgida, et rääkiimse kõrval ei ununeks kuulamine ja küsimine
  • osalen läbirääkimistel alati kindla eesmärgiga, ei lase emotsioonidel esiplaanile tulla, oman plaani B
  • läbirääkimiste kolmeastmeline protsess
  • teadvustan, et olen palju sagedamini läbirääkimiste olukorras
  • olla parem läbirääkija, kompromissialtim ja toetavam
  • probleeme rohkem kollektiivselt lahendada
  • parandada protokollimist koosolekutel
  • teen oma organisatsiooni juhatusele memo ja liikmetele miniülevaate tänase sisust
  • kavatsen olla suhtlemisel julgem (selge väljendusega, mis on minu soov ja ootus ning seejärel avatus kuulata teise argumente ja soove)
  • kuulata, peegeldada, vähem "emotsioonitseda"
  • ilmselt võiks kasutada sellist simulatsiooni oma külaelanike kaasamisel
  • faktid ja argumendid paberile + eeltööd rohkem
  • planeerin ja mõtlen oma strateegia, huvid, piirid läbi enne läbirääkimisi
  • tõsisemalt suhtuda ka kodutöösse selgitamaks ühiseesmärke
  • mõelda põhjalikumalt läbirääkimiste prioriteetidele
  • kuulamine–>väljendamine–>arusaamine
  • jagada saadud teadmisi, võimalusel ka kogemusi
  • räägin juhatajaga meie oma organisatsiooni esindus- ja kaasamispõhimõtetest

Kevadkooli juures kõige väärtuslikumaks peeti:

  • enese proovilepanekut; eneseanalüüsivõimalust, mida iga päev pole aega teha
  • simulatsioon oli väga tore
  • teema täpset ajastust (isiklikult minule, sest hetkel on suur vajadus läbirääkimiste teabe ja praktika järele)
  • lahedad inimesed
  • kogemuste vahetamine
  • teooria, praktika ja viimase analüüs oli väga põhjalik ja hariv
  • koos oli erineva taustaga inimesi ja arvamusi ning palju uusi nägusid ka
  • juurdesaadud kogemusi
  • praktiline kogemus ja sellele eelnenud teooria
  • väga head rõhuasetused
  • head lektorid
  • hea võimalus kuulda ja kogeda seda, mis on oluline tähele panna nii läbirääkimistel, suheldes laiemalt kui koostööd korraldades
  • kaasatud on nii vabaühendused kui ametnikud
  • leiti nii paljude erinevate ühenduste/inimeste jaoks ühine teema
  • simulatsioon oli väga hästi välja töötatud ja mõjus väga elavalt ja efektiivselt, väga head läbiviijad
  • äärmiselt mõnusa atmosfääriga üritus
  • õppimine enda ja teiste kogemustest simulatsiooni käigus
  • eesmärkide eest võitlemise oskus
  • väga hea toit ja korraldus
  • tarkade klubi erinevatest läbirääkimistest kogemuse rakendamine
  • väga vajalik teemavalik ja huvitav ning õpetlik simulatsioon
  • omavahelist suhtlemist, palju positiivset energiat; naljakas oli, päriselt; positiivses mõttes
  • koolituspäeva lõpul pole kohanud nii paljusid naeratavaid inimesi

Kui midagi teisiti, siis:

  • sissejuhatus oleks võinud olla lühem
  • tutvumiseks võib-olla rohkem aega
  • paneeldiskussiooni kohta: liiga pealiskaudne; meeldis väga TÜ õppejõu Arno esinemine, paneel struktuursem
  • Simulatsiooni kohta:

    • oleks võinud olla põhjalikum
    • vabatahtlikult lasta gruppe valida
    • rohkem infot küla kohta (jooniste ja kaardiga)
    • reeglid veel rohkem paika
    • videosalvestus – et oleks võimalik õppida ka teiste rühmade tööst
    • mängureeglite veidi tõhusam selgitus
    • punktitabel oli tegelikult sisuline hinnang
    • kohustuslik esindajate vahetamine läbirääkimistel, see annab rohkematele kogemuse
    • simulatsioonil oli lihvimata nurki
    • kell oleks võinud olla kogu aeg kõigile nähtaval
  • kokkuvõttes oleks tahtnud kuulda sisukamaid ja konkreetsemaid ettepanekuid, mida kerkinud probleemidega ette võtta
  • aega praktikaks veidi rohkem
  • natuke rohkem kirjalikku materjali
  • süüa oli liiga palju
  • peokoht võiks olla samas
  • toitu võinuks vähem olla 🙂
  • ruum soojem

Mõtteid-ideed, kuidas osalejad saavad rakendada kevadkoolis omandatut kaasamisprotsessis:

  • kui liiga jäigalt eesmärgist kinni hoida, ei saavuta mitte midagi; veidi järele andes võib midagigi saavutada
  • ettevalmistatud eesmärgid võiksid olla ka kirjalikult sõnastatud, sest tihti läbirääkimiste laua taga olulised argumendid ununeva
  • mõisted ja definitsioonid tuleb lahti mõtestada, et kõik üheselt aru saaks
  • püüa mõista ja aru saada oma partnerist tema vaatenurgast, et kommunikatsiooni parandada
  • toetuda rohkem faktidele kõiksugustes läbirääkimistes
  • ettevalmistus on oluline, alati!
  • kuula ja argumenteeri ausalt
  • otsuste tegemise järjekord oluline
  • enne oma eesmärkide seadmist tea teiste huvisid ja oma "kaarte"
  • ära mine emotsionaalseks
  • enam kuulata, peegeldada ning tühjade argumentide täiteks püüda uusi lahendusi välja pakkuda
  • võtta kaasamiseks aega
  • sain praktilisi läbirääkimiste nippe (peegeldamine, ümbersõnastamine)
  • leia ühishuvid ja alusta nendest
  • edastan oma tähelepanekud kaastöötajatele; juhatusega hakkame edaspidi neid rakendama
  • igal koosolekul on hetk läbirääkimisteks, kokkulepeteks ja otsusteks
  • valmistada läbirääkimised maksimaalselt ette (sõltuvalt muidugi olukorrast)
  • alternatiivstsenaariumite läbimõtlemine enne partnerkohtumisi/läbirääkimisi
  • keskendu sellele, mida teine inime ütleb ja mida ta tegelikult mõtleb (ära jää kinni lihtsalt sõnadesse)
  • räägi kohe huvid selgeks (mis keda huvitab)
  • suhtlus partneritega – nende vajaduste mõistmine
  • oskus kuulata ja arvestada teiste osapooltega
  • oi nii palju ideid tekkis …
  • kirjuta oma eesmärk vajadusel üles ja vaata seda vajadusel – siis ei ole lõpplahendus eesmärgist kaugel
  • märksõnad: peegeldamine, tagasiside, läbirääkijate tööjaotus (üks on tules, teine jälgib plaani)
  • teen tugevamat kodutööd, et oma konkreetsete teadmistega partnerit heas mõttes üllatada ja mitte nii väga näha vastast, vaid partnerit

Teod, mida osalejad kavatsevad kevadkooli mõjul ette võtta:

  • rohkem küsida ja kuulata
  • taganemisvariante võiks olla rohkem kui üks
  • püüan "vana kaardiväe" vaateid tasapisi ja valutult muuta; püüan väiksemaks teha ametisisest ringkaitset, mis takistab ladusat igapäevatööd ja infovahetust
  • igapäevased nõupidamised peavad saama konstruktiivsemaks ja vähem emotsionaalsemaks
  • kuulan ja eesmärgistan selgelt
  • teadvustan enam otsuste mõju
  • ettevalmistusteks rohkem aega võtta
  • ettevalmistusprotsess on väga oluline diskussiooni läbiviimisel
  • ennast enam jälgida, et rääkiimse kõrval ei ununeks kuulamine ja küsimine
  • osalen läbirääkimistel alati kindla eesmärgiga, ei lase emotsioonidel esiplaanile tulla, oman plaani B
  • läbirääkimiste kolmeastmeline protsess
  • teadvustan, et olen palju sagedamini läbirääkimiste olukorras
  • olla parem läbirääkija, kompromissialtim ja toetavam
  • probleeme rohkem kollektiivselt lahendada
  • parandada protokollimist koosolekutel
  • teen oma organisatsiooni juhatusele memo ja liikmetele miniülevaate tänase sisust
  • kavatsen olla suhtlemisel julgem (selge väljendusega, mis on minu soov ja ootus ning seejärel avatus kuulata teise argumente ja soove)
  • kuulata, peegeldada, vähem "emotsioonitseda"
  • ilmselt võiks kasutada sellist simulatsiooni oma külaelanike kaasamisel
  • faktid ja argumendid paberile + eeltööd rohkem
  • planeerin ja mõtlen oma strateegia, huvid, piirid läbi enne läbirääkimisi
  • tõsisemalt suhtuda ka kodutöösse selgitamaks ühiseesmärke
  • mõelda põhjalikumalt läbirääkimiste prioriteetidele
  • kuulamine–>väljendamine–>arusaamine
  • jagada saadud teadmisi, võimalusel ka kogemusi
  • räägin juhatajaga meie oma organisatsiooni esindus- ja kaasamispõhimõtetest