Sel nädalalõpul Pärnus toimuval koolitusel õpivad noored, kuidas tõhusat sotsiaalkampaaniat üles ehitada ja läbi viia. Koolitusel osalevad keskkooli- ja üliõpilased Eestist, Lätist, Leedust ja Soomest, kes soovivad rohkem teada ajakirjanduse toimemehhanismidest ning on huvitatud sellest, et ühiskond oleks sõbralikum ka sotsiaalmeedias.
Talvekoolis vaadatakse näiteid varasematest edukatest kampaaniatest ning arutletakse meediaeetika üle maailmas, kus libauudised ning skandaalid varjutavad analüütilise ajakirjanduse rolli. Soome meedia ja arengukoostöö organisatsiooni Vikes eksperdid juhendavad noori sisuka kampaania eesmärgi seadmisel, planeerimisel ning korraldadamisel. Koolituse käigus planeeritakse ka köitev sotsiaalmeediakampaania, mida noored ise kevadel koduriikides ellu viivad.
Talvekooli peakorraldaja Irma Mets MTÜ Mondost rõhutab koolituse teemade päevakajasust: “Tänapäeva noortele on kriitiline meedialugemisoskus ning sotsiaalmeedia toimimise mõistmine eriti tähtis. Maailm muutub kiiresti ning teadmine sellest, kuidas saada aru allika usaldusväärsusest ning mille põhjal oma arvamusi maailmast kujundada, omandab aina suuremat rolli.”
Talvekool on jätkuüritus novembris Tallinnas aset leidnud noorte ja ajakirjandustudengite kahepäevasele meediasõnumite kaardistamisele. Aruteludest ja uurimustest selgus, et noored sooviksid leevendada ühiskonna polariseeritust ning kindlustada meedia iseseisvust. Koolitust korraldab Eesti MTÜ Mondo koos partnerorganisatsioonidega VIKES Soomest ja Humana People to People Lätist.
Noorte meediahariduse talvekool toimub “BetterNewsMedia” projekti raames, mida rahastab Euroopa Komisjon.
Lisainfo ja kommentaarid:
Irma Mets
Projektijuht
+372 5191 0258
irma@mondo.org.ee