artikkel

Noppeid Vabaühenduste Liidu tööst: kommunikatsioon

laine
14. aprill 2025
Foto:

Järgmistel nädalatel kirjutavad Vabaühenduste Liidu töötajad teemadest oma töölaual – mõnest suuremast väljakutsest, mõjusast tegemisest või muul moel olulisest tööst. Otsa teeb lahti kommunikatsioonijuht Andra Roosmets.

“Kommunikatsioonitöös tuleb teha teatud asju regulaarselt ja järjepidevalt, samas nende kõrval ka rohkem aega nõudvaid töid. Üks suur asi, mis mul parajasti käsil, on kommunikatsioonistrateegia koostamine. Üldiselt on see arvuti ees istumise ja mõtlemise-kirjutamise töö, aga jagan ühte huvitavamat osa, millest võib teistelgi erinevates olukordades andmete ja tagasiside kogumisel kasu olla.

Algusest veel nii palju, et kommunikatsioonistrateegia koostamisele andis tubli tõuke koolitus, mille korraldasime Milttoni abiga vabaühenduste kommunikatsioonijuhtide võrgustiku liikmetele ja kus saime koos juhataja Triinuga oma strateegia loomise mõtteid mõlgutada. 

Koolitusel saime teada, et kommunikatsioonistrateegia peaks algama senise olukorra kaardistamisega. Nii mõndagi teame oma kommunikatsioonist ise, üht-teist otsisime ajakirjanduse veergudelt, aga tahtsime tagasisidet ka päris inimestelt, nii et otsustasime läbi viia kaks fookusgrupi intervjuud. 

Fookusgrupi intervjuude mõte on vestelda moderaatori juhtimisel ühest teemast mitmekesi koos, et grupi liikmete vahel tekiks arutelu ja seega rohkem mõtteid, kui igal inimesel üksinda küsimustele vastates.

Korraldasime ühe fookusgrupi intervjuu veebis ja teise oma kontoris. Kutsusime osalema võimalikult erinevaid inimesi oma liikmete ja võrgustike hulgast, meie tegemistega vähem kursis olevaid inimesi meie partnerite hulgast, noori ja mitte-nii-noori, naisi ja mehi. 

Rõõm oli näha, et inimesed olid valmis selle aja võtma ja meile oma muljeid liidu senise kommunikatsiooni ja võimalike tulevikusuundade kohta jagama. Julgustasime osalema ka neid, kes teadsid meist vähem, sest nende mõtted võivad samuti väga kasulikud olla. 

Fookusgrupi intervjuude sisendist koostasin lühikokkuvõtte, mis vastab peamistele küsimustele senise kommunikatsiooni kohta ja mis on kaardistusena abiks strateegia järgmiste peatükkide koostamisel. 

Julgustan teidki inimestega rääkima ja neilt küsimusi küsima, et oma organisatsiooni või mõne teema kohta teisi vaatenurki leida!”

Pildil kommunikatsioonistrateegia loomise koolituse seltskond sügisel Milttonis.