artikkel

Anna vabakonna postitustele hoogu!

laine
3. november 2025
Foto:

Vabakond peab enda maailmamuutvate sõnumite sihtrühmani viimisel võistlema ettevõtete makstud reklaami, bottide, infosõjardite ja ragebaiteritega.

Hiljuti kehtima hakanud Meta (ja Google’i) reklaamipiirangute valguses on väljakutse varasemast veel suurem. Suuresti tuleb toetuda orgaanilistele postitustele – ning jõuda nii võimalikult paljudeni.

Seda, kui hästi üks sotsiaalmeedia postitus levib, mõjutab paari teise teguri kõrval see, kui palju inimesed postitusega suhestuvad ehk sellele pöidla, südame või muu reaktsiooni lisavad, seda jagavad või kommenteerivad. Kui algoritm hindab, et postitus läheb inimestele korda, paneb ta selle levikule ka omalt poolt hoogu juurde ja postitus ilmub omakorda rohkemate inimeste silmade ette.

Lihtne?
Anname järgmise 35 päeva jooksul teineteise postitustele selles konkurentsitihedas metaversumis hoogu juurde!
Teeme sotsiaalmeedia enda omaks! Let’s Make Meta Great (Again)!

Kutsume kõiki kuu aja jooksul aktiivselt vabakonna sotsiaalmeedia sisule hoogu andma. Ja seda just enne annetamistalguid! Et talgunädalal Meta meid eriti aktiivselt inimesteni viiks.

Et aktsiooni pisut põnevamaks muuta, lõime ka erineva fookusega teemanädalad.

  • 3.-9.11 Reaktsioonide nädal – vajuta reaktsiooninuppe nii paljudel vabaühenduste postitustel kui jaksad või vali endale sobiv eesmärk, näiteks 10 reaktsiooni päevas või 3 reaktsiooni ühe sotsiaalmeedia pausi jooksul.
  • 10.-16.11 Ürituste nädal – märgi end osalema vabaühenduste üritustel, mida näed. Samal ajal jätka ka reaktsioonide panemist.
  • 17.-23.11 Kommentaaride nädal – vali endale sobiv eesmärk, mitu kommentaari võiksid päevas või muu aja jooksul kirjutada. See võib olla midagi väikest, vaid üks positiivne sõna või ka emotikon. Kommentaare võib kirjutada nii isiklikult kui ka vabaühenduse kontolt.
  • 24.11-02.12 Annetamistalgute nädal. Annetamistalgud on 2. detsembril, aga räägime sotsiaalmeedias neist juba varem. Pane reaktsioone ja kommentaare annetamise ja talgute teemalistele postitustele nii palju, kui jõuad.
  • 3.-7.12 Kokkuvõtte ja refleksiooni nädal. Analüüsi oma lehe statistikat, kas märkad varasemaga võrreldes paremat levikut? Kas reaktsioonid ja kommentaarid mõjusid erinevalt? Küsime teilt ka ise küsimusi ning tagasisidet – ja teeme järeldusi, mida edasi katsetada.

Üleskutse kehtib ja on rakendatav kõigil platvormidel, aga eriti just Facebookis ja Instagramis. Meta!